Implant fără durere

Foarte des pacienții care necesită tratament cu implanturi dentare sunt îngrijorați despre o posibilă suferință fizcă respectiv durerere, anticipată psihologic, din timpul intervenției de inserare a implanturilor dentare. Prin acest articol doresc să vă arăt cum REUȘIM să efectuăm aceste intervenții FĂRĂ DURERE și să vă lămuresc asupra fenomenelor ce pot apărea după intervenție.

”Premedicația anxiolitică” dinaintea intervenției și ”anestezia loco-regională” sunt metodele care asigură confortul pacientului și a echipei medicale din timpul tratamentului de inserare a implantului sau a implanturilor dentare. Efectuarea acestei intervenții pe un pacient conștient și cooperant asigură confort medicului și echipei medicale, permițându-le acestora să fie concentrați și focalizați 100 % asupra tehnicii medicale, fiind garantată astfel o eficiență maximă și implicit o durată a inervenției mult redusă.

Dar poate ne punem întrebarea: este suficientă și eficientă acest tip de anestezie, este posibil să eliminăm senzația de durere pe o perioadă de o oră, sau poate chiar două ore, căt poate dura inserția mai multor implanturi?

Răspunsul este unul singur: DA, este posibil și necesar să facem acest lucru pentru că eficiența echipei medicale depinde de confortul și cooperarea pacientului.

Cum realizăm acest lucru? Printr-o bună cunoaștere a tehnicilor de anestezie, selectarea tehnicii sau tehnicilor corecte și potrivite pentru fiecare caz pentru că, de multe ori anestezia locală prin ”infitrație plexală” nu este suficientă, în asemenea cazuri fiind necesară efectuarea unei tehnici ”la distanță” de locul unde se inseră implantul. Asfel tehnica de anestezie simultană ”Weisbrem” cu ajutorul căreia, cu o singură puncție anestezică, se obține anestezia a 3 nervi odată și astfel anestezia unui teritoriu anatomic întins, sau procedeul ”Payr” sau ”Lindemann” cu ajutorul cărora se obține anestezia nervului maxilar superior și astfel un teritoriu anatomic format din osul maxilar împreună cu dinții și gingia respectivă, cerul gurii, sinusul maxilar, buză superioară, vesibul bucal.

Toate acestea împreună cu soluții anestezice de cea mai bună calitate ne garantează inserarea implanturilor dentare FĂRĂ DURERE !

Post operator, în ziua intervenției, după ce ”trece anestezia”, senzația de disconfort sau durere în unele cazuri, este controlată foarte bine cu o fiolă de Algocalmin administrată oral, iar a doua zi pacienții nostrii ne spun că durerea nu mai este prezentă ci doar un edem (unflătură) locală care trece si ea după aproximativ 3 zile. Astfel implantul dentar cu beneficiile pe care le aduce pacientului este o metodă de tratament ce trebuie folosită fără nici o ezitare sau amanare, atunci cand este indicat de medic !

Dr Cosmin Petrean